טסים עם הכלב או החתול? 5 מיתוסים על טיסות עם חיות

האם חובה לתת לבעלי חיים חומרי הרגעה לפני הטיסה? איפה מתרחשות רוב הפציעות שלהם? והאם באמת אין בקרה על הטמפרטורה בתא המטען? כל המיתוסים על טיסות עם בעלי חיים - והאמת
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
טיסות עם חיות

מעוניינים לצרף את הכלב לחופשה משפחתית? עושים "רילוקיישן" ונדרשים להעביר את החתול למדינה אחרת? לטיסות יש אפקט מלחיץ באופן כללי, אך עבור אלה שבוחרים לצרף את החתול או הכלב שלהם לנסיעה כל העניין מלחיץ אפילו יותר. בכל זאת, לא חסרים סיפורים על תקריות הקשורות בבעלי חיים וטיסות. הכוללות אובדן, פציעה ואפילו מוות. אז לפני שאתם עולים למטוס עם החתול או הכלב, כל המיתוסים על טיסות עם בעלי חיים – והאמת.

אין וויסות של הטמפרטורה בתא המטען בו נמצאים בעלי החיים

לא נכון. בניגוד למה שנהוג לחשוב, בתא המטען של המטוס בו נמצאים בעלי החיים, ישנה בקרה על הטמפרטורה והלחץ – בדיוק כמו בתא הנוסעים. אף על פי כן, בעלי חיים מסויימים יכולים "לקחת קשה" יותר את תנאי הטיסה מאחרים. למעשה, גזעי כלבים כגון בוסטון טרייר, פאג ובולדוג מקושרים לבעיות בטיסות בשכיחות גבוהה מאשר גזעים אחרים.

כדי לצמצם את הבדלי הטמפרטורה והנזק לבעל החיים הקפידו לרכוש כרטיס טיסה ישיר, שאינו כרוך בעצירות ובטיסות "קונקשן". ככלל, לא רצוי להקל ראש בהטסת בעלי חיים ויש לקבל את כל המידע מראש. עד הפרט האחרון – כדי לוודא שהטיסה עומדת בכל התנאים הרצויים עבור בעל החיים שלכם.

מרבית הנזקים לבעלי חיים מתרחשים בתא המטען במהלך הטיסה

לא נכון. מרבית הפציעות של בעלי החיים כתוצאה מהנסיעה מתרחשות דווקא על הקרקע, בזמן הפריקה והטעינה של תא המטען. הסיבה שחברות תעופה רבות אוסרות על הטסת חיות בתקופות חמות וקרות מאוד היא חוסר היכולת לבצע בקרת אקלים עד לרגע העלאת החיות למטוס.

הקפידו שבחברת התעופה עימה אתם טסים יש אזור המתנה מבוקר לבעלי חיים. ובאופן כללי, אל תטיסו אותם במזג אוויר קיצוני.

נסיעה ברכב עם חית המחמד היא בטוחה יותר מטיסה

שקלתם לקחת את הכלב באוטו איתכם עד לאילת? אין ספק שלנסיעה ברכב יש יתרונות רבים על פני טיסה. בייחוד משום שכך הבעלים יכולים לשלוט על גורמים רבים. כגון, מתי לעצור להפסקת ריענון או האכלה של חיית המחמד. מבחינה זו נסיעה באוטו בטוחה יותר עבור בעל החיים. בייחוד אם הוא סובל מבעיות בריאותיות כגון דלקת פרקים ואפילו חרדה.

עם זאת, לא כל כלב או חתול יעשו לכם "חיים קלים" בנסיעה ארוכה. דבר שבסופו של דבר עשוי לסכן גם אותם וגם אתכם. וכמובן, אל תשכחו שתאונות דרכים הן שכיחות יותר מתאונות מטוס. ולכן, באופן סטטיסטי טיסה היא הפתרון הבטוח ביותר לניוד בעל החיים שלכם. בכל זאת, הטייס בחברת התעופה הוא איש מקצוע והמרחב האווירי מנוהל על ידי פקחי אוויר. בכביש, לעומת זאת, הנהגים חובבניים ואורבות לכם בשטח סכנות רבות.

יש לתת לחיות המחמד תרופות הרגעה טרם הטיסה עימם

לא נכון. תרופות הרגעה משפיעות על קצב הלב, לחץ הדם, תפקוד הנשימה, האיזון, זמן התגובה ואפילו על מצב הרוח של בעלי החיים. ובקרב חיות מסויימות הן אף עשויות לגרום לאפילפסיה ולמחלות לב. מסיבות אלה, רצוי שהחתול או הכלב שלך ישארו במצב הטבעי שלהם במהלך הטיסה.

על מנת להרגיע ולהכין את בעל החיים לטיסה ישנן פעולות אחרות בריאות יותר שניתן לעשות. להרגיל אותו למנשא או ארגז, לאמן אותו לעשות את צרכיו על ארגז חול נייד, וללמד אותו להתמודד עם רעש של מנוע. ככל שתשקיעו יותר באימון והכנת בעל החיים – כך מפלס הלחץ והחרדה שלו במהלך הטיסה יהיה נמוך יותר. ובהתאמה – לא יהיה צורך ב"מרגיעים" מלאכותיים.

"מלון ידידותי לחיות" זהו רק שם מכובס למלון שמאפשר כניסה של בעלי חיים

לא בהכרח נכון. המונח "ידידותי לחיות" (pet-friendly) מתייחס לטווח רחב מאוד של אופציות בענף המלונאות. הטווח נע בין מלונות שפשוט מאפשרים את הכניסה של בעלי חיים (עם או בלי תשלום נוסף) עד למלונות שמציעים פינוקים לכלבים, שקיות קקי והוראות הגעה למרפאה הווטרינרית הקרובה לחדר. אפילו ניתן למצוא מלונות יוקרה שמארחים כלבים ודואגים לספק עבורם שירותי ספא לרחצה וטיפוח. מכון כושר ושירותים פנימיים בתוך החדר.

אז לפני שאתם סוגרים את החבילה, בדקו היטב אילו שרותים ומתקנים מוצעים לכם במלון המבוקש והאם הכלב או החתול שלכם יוכלו להנות מהלינה לא פחות מכם.

הנה עוד טיפים שיעזרו לכם להכין את חית המחמד שלכם לנסיעות:

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

כדי לאמץ תוכי באופן חכם, עליך קודם לוודא שתכונותיו מתאימות לך. קרא עוד על אימוץ תוכי חכם
הדבר הכי חשוב שאנו צריכים לזכור הוא שתוכי חולה מתאמץ להסתיר את העובדה שהוא לא מרגיש טוב!

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן