לגזור ולשמור: הדרך הנכונה לרחוץ את הכלב

החום הגדול כבר כאן, ואיתו ההזדמנות למקלחת קרה ומרעננת. איך נדע באיזה שמפו כלבים לבחור ומה עודים עם סרבני המקלחת? המדריך המלא לאמבטיה המושלמת
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
איך לרחוץ את הכלב שלך?

מקלחת במים פושרים בימי הקיץ החמים היא לא פחות מתענוג עבור חברינו הפרותיים. דרך הרחיצה אמנם משתנה בהתאם לגיל, לגזע, סוג ואורך הפרווה או מצב העור. אך התוצאה דומה אצל כולם. איך מנהלים מקלחת כהלכתה ומה עושים במקלחת הראשונה? כל ההמלצות.

מקלחת תכופה בעונת הקיץ עלולה להגביר את הסיכוי לבעיות עור

איפה המקום הכי נכון לרחוץ את הכלב?

כשהטמפרטורות עולות אפשר בהחלט לרחוץ את הכלב מחוץ לבית, בעיקר כשמדובר בגזע גדול, אך מוטב לבחור במקום שלא יהפוך בוצי אחרי המקלחת. את הכלבים הקטנים – בינוניים יותר ואת הגורים אפשר לרחוץ בכיור או באמבטיה קטנה. שטיח למניעת החלקה בתוך האמבטיה יעזור לשמירה את תחושת היציבות של הכלב והורדת סף החרדה. כמובן שתמיד ניתן לרחוץ את הכלב בכל מספרת כלבים המספקת שירות שכזה. בכל בחירה, מומלץ לבחור במים בטמפרטורה פושרת – חמימה. מים קרים מהצינור אינם בהכרח מקור מרענן. הם עלולים לגרום לכלב לאי נוחות ולעורר התנגדות למקלחת.

באיזו תדירות יש לרחוץ את הכלב?

תדירות המקלחת תלויה בגזע הכלב ובמצב הכללי של הפרווה – רחיצת יתר עלולה להוביל לאיבוד השומנים הטבעיים המגנים על העור שלו. לכן, בעקרון מומלץ לרחוץ את הכלב רק כאשר הוא מדיף ריח או מלוכלך. עם זאת לא רצוי לדחות את המקלחות יותר מדי. משום שפרווה ארוכה ומלוכלכת, נוטה לצבור קשרים ולהסתבך.

תדירות המקלחות תשתנה מעונה לעונה, כאשר בקיץ מומלץ לקלח את הכלב אחת לחודש. מקלחת תכופה בעונת הקיץ עלולה להגביר את הסיכוי לבעיות עור.

השלבים לרחצה בטוחה

לפני שמתחילים, וודאו כי כל האביזרים עומדים לרשותכם – שמפו, מגבת ואולי דלי וכמובן שעשיתם הכל כדי שהמקלחת תעזור בקלות ובהנאה – הברישו היטב את הפרווה של הכלב, הסירו את הקולר וקצצו את הציפורניים.

את המקלחת מומלץ להתחיל מאזור הראש, למרות שיש הטוענים כי דווקא פעולה זו עלולה לעורר את רצונו של הכלב להתנער. הסיבה לך נובעת מהרצון להרחיק את הפרעושים מן הפנים, האוזניים והעיניים.

מומלץ לתת לכלב להתרגל למים הזורמים ואפילו למלא את האמבט או הגיגית בכמה סנטימטרים של מים חמימים. אם הכלב נלחץ מזרם המים, אפשר להרטיב אותו בעזרת דלי או זרם מים חלש יותר. לעולם אל תתיזו מים ישירות על הפנים או אברי המין.

אחרי שהפרווה כבר רטובה, יש למרוח את שמפו מתאים מן הראש אל הזנב כאשר אתם נמנעים מאזור האוזניים והעיניים. כעבור 10 דקות שהשמפו על הגוף (אלא אם כן נכתב אחרת בהוראות השימוש), אפשר לשטוף את הכלב משאריות השמפו. בסיום, רצוי לייבש היטב את פרוות הכלב עם מגבת או מייבש שיער ולסרק אותה, וכמובן – לא לשכוח לתת לכלב "פרס" על התנהגות טובה בזמן המקלחת.

מתכוננים למקלחת הראשונה?

הרחצה תהיה חלקה יותר אם תרגילו את הכלב לרעיון האמבטיה לפני שהיא בכלל יוצאת לפועל – למדו את הכלב לבטוח בכם בעזרת ליטוף בכפות הרגליים, באוזניים, בשילוב עיסויים ופתיחת הפה מספר פעמים ביום. דאגו "לצ'פר" אותו על תגובה טובה למניפולציות השונות.

בנוסף, הרחה מוקדמת של אביזרי המקלחת יכולה לעזור. גם היכרות עם מים זורמים או הרעש של מייבש השיער יכולה להוריד את סף החרדה.

איך להתמודד עם סרבני מקלחת?

רוב הכלבים יודעים לזהות מתי הם עומדים לעבור מקלחת, והחרדים מביניהם מצליחים לברוח בדרכים יצירתיות. על מנת להפחית התנגדויות מיותרות, מומלץ לסגור את דלת האמבטיה בזמן הרחיצה. במידה והכלב מתנגד להישאר בתוך האמבטיה, אפשר להשתמש ברצועה כדי לשלוט יותר טוב עליו.


עזר חובה למקלחת. משטח החלקה למקלחת יוריד את סף החרדה של הכלב

משמפו ועד צמר גפן – האביזרים שחייבים במקלחת

שמפו מתאים – קיימים סוגי שמפו רבים לכלבים , אך חשוב לבחור בשמפו שמתאים בדיוק לכלב שלכם. אם לא קיימת בעיה רפואית מיוחדת, אפשר להשתמש בשמפו היפואלרגני טוב ובכך גם לטפל בפרווה ולשמור על חיוניותה.

שמפו לפרעושים וקרציות – רק אם צריך. שמפו למניעת פרעושים וקרציות מיועד לשימוש בעיקר בכלבים הסובלים מכמות גדולה של טפילים והוא אינו מבטיח הדברה מוחלטת מהטפילים. ידוע כי תכשירים אלו עלולים לייבש את העור ולכן מומלץ להשתמש בהם רק כשחייבים ולא בתור אמצעי למניעת פרעושים וקרציות. עבור אלה קיימים תכשירים אחרים, בצורת ספריי או אמפולות.

האם מותר להשתמש בשמפו של בני אדם?

 

התשובה היא לא. רוב סוגי השמפו המיועדים לשימוש בבני אדם בעלי רמת חומציות גבוהה מדי לעור הכלב והם עלולים לייבש אותו.

דלי או כלי פלסטיק – מומלץ להשתמש בדלי או כלי פלסטיק אחר לרחצת הכלב, אצל רוב הכלבים הזרם גם יעלה את רמת החרדה.

מסנן לביוב – בכדי למנוע סתימות וקריאות מיותרות לאינסטלטור, מומלץ להשתמש במסנן שערות שישמור על הצנרת מכמויות השיער העצומות שהכלב משיר בזמן האמבטיה.

צמר גפן חתיכות צמר גפן באוזני הכלב יעזרו למנוע ממים להיכנס וכך לדלקות אוזניים להופיע.

משחת עיניים לא אנטיביוטית – בזמן האמבטיה כדאי להימנע מהרטבת העיניים של הכלב או זליגה של שמפו לתוכן. במידה והמים או הסבון נכנסו לעיניו, אפשר למרוח משחת עיניים או לשטוף היטב את העיניים במים חמימים.

נוזל ניקוי וייבוש אוזניים – למניעת דלקות. השימוש הוא די פשוט. שמים את הנוזל בתוך האוזן, מעסים בבסיס האוזן ולא מנקים, נותנים לכלב לנער את הראש ולהוציא עודף נוזל ולכלוך, ואת שאר תהליך הייבוש עושה נוזל האוזניים.

מסרק או מברשת התאימו את המברשת או המסרק לסוג הפרווה של הכלב. כאמור, מומלץ להבריש ולסרק את הכלב היטב לפני ואחרי הרחיצה.

מייבש שיער – אם יש לכלבכם פרווה ארוכה, מייבש שיער ייקצר משמעותית את תהליך הייבוש. בשימוש שכזה, מומלץ לשמור על רמת חום נמוכה ומרחק סביר מן הכלב בכדי להימנע מכוויות או נזקי עור אחרים.

מחפשים מספרה לכלבים באזור מגוריכם?

להלן רשימת המספרות המובילים בישראל:

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

תושב פתח תקווה הורשע בפגיעה סדרתית בגן הלאומי ירקון ונקנס ב-9,000 ₪
האם מאמציה של ממשלת טסמניה יצליחו להציל את התוכים כתומי הבטן נקווה שכן

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן