איך להקנות להם חיוך לבן וניצחי

כלבים וחתולים לא חייבים לסבול מכאבי שיניים וריח רע מהפה! כמונו, גם הם יכולים להנות מאיכות חיים טובה אשר תגרום להם ולנו אושר רב! האם כלבכם/חתולכם הפסיק לאכול לאחרונה? האם הפכו לתוקפנים יותר? אם כן ייתכן ואלה חלק מסימני מחלת השיניים.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
איך להקנות להם חיוך לבן וניצחי

ביקורים שגרתיים אצל הוטרינר בהחלט יכולים "להקדים תרופה למכה".

בביקורים אלה ניתן לצלם את שיני הפה ולגלות ממצאים החבויים בבדיקה שגרתית כגון ספיגת עצם, תהליכים פתולוגיים בבסיס שורש השן ובנוסף ממצאים כמו שיניים חודרניות ובעיות סגר.

מרבית הכלבים והחתולים סובלים ממחלת חניכיים אשר יכולה לפגוע באברי גוף נוספים כמו הלב והכליות אך אשר ניתנת למניעה מראש.

 מחלת חניכיים הינה מחלה המאופינת ע"י תהליך דלקתי הפוגע ברצועת מסב השן, הרצועה הקושרת את השן אל מכתש עצם הלסת. במצבים אלו נחלשים אותם גורמים אנטומיים התומכים בשן, ממצא אשר יכוך לגרום לאיבוד השן ומאוחר יותר אף לספיגת העצם ,כל זאת עקב הצטברות אבנית וחיידקים באיזור המפגש של צוואר השן וגבול החניכיים.

סימנים ראשוניים לדלקת חניכיים הינם הצטברות אבנית בצבע חום צהוב ואדמומיות ,לפעמים אף דימום, מאיזור קצה החניכיים בד בבד עם ריח רע מהפה.

תהליך זה ניתן למנוע ע"י הברשת השיניים אחת ליום או יומיים באמצעות מברשת שיניים רכה ומשחת שיניים לחיות. צורת ההברשה הנכונה היא הטיה של המברשת לזווית של 45   מעלות כך שסיבי המברשת יבואו במגע עם אזור מפגש צוואר  השן וקצה החניכיים ויחדרו תחת החניכיים.את המשחה רצוי להחדיר אל תוך סיבי המברשת ולצחצח בתנועות סיבוביות על מנת שההברשה תכלול את כל אזורי השן.

מומלץ להרגיל לצחצוח מגיל צעיר אך ניתן להרגיל גם חיות מחמד בוגרות.  על מנת שיחששו פחות מומלץ להתחיל את ההברשה מהצד ולא מלפנים.

אין צורך להבריש את השיניים מהצד הפנימי של הפה מכיוון ששם הלשון מנקה ולכן מספיק להזיז הצידה את הלחי ולצחצח רק את צד השיניים שבא במגע עם הלחי.

ניתן להתחיל בכמה שיניים בלבד ובהדרגה לעבור לצחצוח של כל השיניים. משחק או צ'ופר בתום התהליך בהחלט יועיל!

בעיות נוספות שניתן לזהות בביקור במרפאה הינן  שיניים שבורות או שחוקות עקב משחק או אכילת אבנים. כיום ניתן לטפל במיקרים אלו ע"י טיפולי שורש או כיפוי מוך השן. לאלה המעונינים קיימים גם טיפולי יישור שיניים ואף כתרים! גם מחרסמים סובלים מבעיות שיניים במיוחד מבעיות סגר אשר יכולות להוביל לחוסר אכילה וירידה במשקל.

לסיכום, טיפול ביתי וביקורים אצל הרופא ,כדרך קבע, בד בבד עם אכילת מזון מיוחד לשיניים ימנעו דלקות ומחלות חניכיים ויקנו איכות חיים טובה יותר לידידינו!

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

טיפים פושטים לחסכון בהוצאות בגידול וטיפול ארנבים
לצד חתולי הרחוב נדיר לפגוש צבים, אבל בקלות אפשר לפגוש קיפוד בעיקר בשעות הערב והלילה. מה כדאי לדעת אודותיו?

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן