אחסון אוכל: האם אתם מאחסנים נכון את האוכל של הכלב או החתול?

שוק המזון לחיות מציע לא מעט פתרונות לשמירה על טריות המזון, אך הקפדה על מספר כללים יכולה לעשות את העבודה בקלות וללא תשלום מיוחד. כל מה שצריך לדעת על אחסון נכון למזון של כלבים או חתולים – בכתבה שלפניכם
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
אוכל לכלבים

אין תחושה יותר מתסכלת מלגלות שהמזון שבחרתם בקפידה לכלב או לחתול, לאחר סקר שוק שלא מאכזב אף תוכנית חיסכון, ששילמתם עבורו כל כך הרבה ושסחבתם במעלה המדרגות – התקלקל. לא רק שמדובר בזבוז של כסף, אלא גם בסיכון לא קטן לבריאות של חיית המחמד שלכם. לצערנו, גם המזון הכי יוקרתי ואיכותי לחיות עלול לפתח חיידקים ועובש כאשר לא מאוחסן נכון. אז איך נשמור על האוכל של חברנו לאורך זמן ולמה לא מומלץ לזרוק את השקית עם הפתיחה הראשונה? המדריך המלא כאן!

הסיבות האפשריות לקלקול של מזון יבש לכלבים או חתולים

בדומה למזון של בני אדם,  בתוך אוכל לכלבים וגם אוכל לחתולים ישנם מרכיבים בשריים שעלולים להחמיץ או לפתח עובש, כאשר אינם מאוחסנים נכון. כמו כן, תוספי מזון, כמו אומגה 3 ו-6 וויטמינים מסוימים, עשויים להתאדות כאשר באים במגע ממושך עם חמצן. כלומר, הגורמים שיכולים לפגוע במזון של הכלב שלך הם לא יותר מאשר- חמצן ולחות.

גם לטמפרטורה שבה מוחזק המזון יש השלכה עצומה על שמירתו. חשיפה ארוכה לחום עשויה לגרום להבדלי טמפ' שיזרזו את היווצרות העובש וההחמצה של המזון. מצד שני, גם הארון שמתחת לכיור הוא אינה אופציה טובה. משום שכל נזילה, אפילו הקלה ביותר, עלולה להגביר את מידת הלחות בארון. רוב היצרנים ממליצים על אחסון המזון במקום קריר ויבש. ארון פנימי או מזווה במטבח יכולים להיות מיקום נהדר.

נייצ’רס פרוטקשן לכלבים לבנים גורים
נייצ’רס פרוטקשן לכלבים לבנים גורים

מיכל או שקית – מהי צורת האחסון הנכונה למזון יבש?

למרות שהרבה יותר קל לאסוף את המנה המומלצת לכלב או לחתול מתוך מיכל אחסון, וויתור על שקית האוכל הוא אינו רעיון מוצלח. שקיות המזון מעוצבות ומתוכננות כך שישמרו על מזון טרי ויבש לאורך זמן. לכן אחסון המזון בשקית סגורה ככל הניתן ישמור על המזון טוב יותר. את השקית מומלץ לאטום בעזרת תופסני פלסטיק לשמירה על הטריות. ואז, לאחסן בתוך מיכל אחסון סגור היטב. חשוב לוודא כי המיכל סגור הרמטית, כך שלא מאפשר חדירה של חרקים או מזהמים אחרים. כמובן שאת המיכל מומלץ למקום במקום שאין בו שמש ישירה או רטיבות מוגברת.

למי מביניכם שמנסה מזון חדש לכלב או לחתול, שמירה על השקית, ובעיקר על החלק של טבלת המרכיבים, תעזור גם במקרה וישנן בעיות עם האוכל. כאן באתר תוכל למצוא מגוון רחב של אוכל יבש לכלבים וכן אוכל יבש לחתולים. המגוון גדול ובמחירים נוחים ובאיכות גבוהה.

איך מאחסנים מזון רטוב לכלבים וחתולים?

אוכל רטוב לכלבים אולי פשוט יותר לאחסון. אך, הוא בעל תוקף קצר יותר. מה שאומר, שהוא דורש מעקב רב יותר. כל עוד המיכל לא נפתח, המזון יכול להחזיק עד התאריך המוטבע עליו. ואז, ניתן לאחסן אותו באחד הארונות בבית. עם פתיחת הפחית, בהנחה שהכלב או החתול לא סיימו את כל המנה – מומלץ להעביר את השאריות לתוך שקית או קופסת פלסטיק לתוך המקרר. אפשר לשמור על המזון הרטוב במקרר כשלושה ימים לכל היותר. טיפ מאיתנו: עם כל קנייה חדשה של מזון רטוב לכלב או לחתול, הזיזו את האריזות הישנות לקדמת המדף והכניסו פנימה את החדשות. כך, תוכלו לעקוב אחרי התאריכים. זה חשוב בעיקר כאשר מדובר על שימורים לחתולים של מזון רטוב.

איך נזהה מזון מקולקל?

אם המזון שינה את צבעו או פיתח קרום בצבע לבן, ירוק או צהוב, יש לזרוק את המזון במיידי. שטוף את מיכל האחסון וייבש אותו טוב.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

חשבתם לאמץ גרביל? אתם צריכים לדעת כמה דברים חשובים לפני הכול, כדי שתבחרו את הגרביל שלכם כראוי ותוכלו לגדל אותו בשלווה.
ציפורים תולשות את נוצותיהן מכמה סיבות. בטבע הi משתמשות בנוצות מרוטות כדי לרפד את הקינים שלהן במהלך עונת הרבייה.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן