חתולים שחורים – יותר ממזל רע

גם אתם רואים חתול שחור ברחוב ויורקים שלוש פעמים כדי לבטל את המזל הרע? ובכן, מחקר חדש מגלה כי חתולים שחורים גורמים ליותר מסתם מזל רע - על התקף אלרגיה קשה כבר שמעתם? הפתרונות במקרה הזה, לצערנו, לא כוללים שלוש יריקות פשוטות
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email


כילדים, אנו לומדים ש"חתול שחור מביא מזל רע". עכשיו רופאים אומרים לנו שהמזל הרע יכול להופיע דווקא בצורת נזלת והתעטשויות. על פי מחקר חדש, חתולים כהים עלולים לגרום לתגובות אלרגיות אצל בעליהם, מאשר חתולים עם פרווה בהירה יותר.



"ההסבר להבדל המשמעותי בחומרת האלרגיות של בעלי חתולים כהים אינו ידוע"


חתולים שחורים – פי ארבע יותר סיכויים להופעת תופעות אלרגיות


רופאים במכללת בית החולים 'לונג איילנד' שבברוקלין, ערכו סקר בקרב 321 מטופלים על שגרת חייהם עם חתולים: כמה חתולים חיים איתם, כמה זמן הם בבעלותם ומה צבעם. בנוסף, דרגו הרופאים את חומרת התגובה האלרגית של כל מטופל.

הממצאים מפתיעים: הרופאים מצאו כי לחולים שבבעלותם חתולים כהים, היו פי ארבע יותר סיכויים להופעת תופעות אלרגיות המקושרות לחיות מחמד, מאשר לחולים שבבעלותם חתולים בהירים. "רצינו לבחון את המאפיינים הפיזיים של חיות מחמד בכל הנוגע לאלרגיות", מספר שחזד חוסיין ממחלקת Lich של אלרגיה וחיסון. "זה היה מחקר מאוד סובייקטיבי. הופתענו מהתוצאות".

חוסיין מספר שבמחקרים קודמים, נמצא כי את האלרגן הנקרא fel d1, מייצרות יותר נקבות החתול מאשר החתולים הזכרים. כעת, חוסיין וצוותו מנסים לגלות האם החלבון המצוי בעורם וברוקם של חתולים, אכן עשיר יותר אף אצל בעלי חיים כהים אחרים. "ההסבר להבדל המשמעותי בחומרת האלרגיות של בעלי חתולים כהים, אינו ידוע", מודה חוסיין.

תאוריה אחת שתיחקר היא האם העובדה שכמות גבוהה של מלנין, המעידה על פיגמנטציה כהה, עלולה לגרום גם לייצור גבוה יותר של D1 fel, ובכך לתגובות אלרגיות חמורות יותר.


המאפיינים של קשקשי החתול
 

ד"ר מארק מילרד, המנהל הרפואי במרכז לאסטמה ושיקום ריאתי באוניברסיטת ביילור שבדאלאס, אומר שחתולים באופן כללי נוטים לגרום לבעיות אלרגיה, בהשוואה, למשל, לכלבים. "קשקשים של חתול הם נדיפים ונדבקים לדברים", אומר ד"ר מילארד. "אז פשוט להוציא את החתול מהבית זה לא מספיק".

לטענתו, חשוב לבצע בדיקות אלרגיה אובייקטיביות, משום שהחתול הוא לא בהכרח האשם בכך שמישהו מבני הבית מסתובב לפתע עם עיניים מגרדות ודומעות, נזלת והתעטשויות. יחד עם זאת, מילרד ממליץ שאם מתברר כי אכן החתול הוא הגורם לאלרגיה, הדבר היעיל ביותר לעשות הוא להיפטר ממנו – אם כי הוא מודה שמדובר בפתרון לא מאוד פופולרי.

הסקר של חוסיין גילה בנוסף כי חולים נטו לסבול פי עשרים מתגובות אלרגיות, אם הם אפשרו לחתולים כהים להיכנס לחדר השינה שלהם. ההצעה של חוסיין: אם אינכם מוכנים לוותר על החתול בחדר השינה, מומלץ להחליף את השטיחים ברצפות עץ או אריחים.

ד"ר מילארד, לעומתו, טוען כי לשמור על החתול רחוק מחדר השינה לא באמת יועיל- שוב, בגלל הדביקות של הקשקשים והרוק, וכי "חתול גם ככה ישן בכל מקום שהוא רוצה".


יש פתרון! בערך


מחקרים בעבר הראו כי שטיפת חתול יכולה להפחית את כמות הקשקשים המכילים אלרגן, ובכך לעזור בהקלה בתסמיני האלרגיה. יחד עם זאת, חוסיין והמילארד טוענים שרחיצת החתול אחת לשבוע עשויה אמנם לעזור, אך היא לא מהווה פתרון משמעותי, משום שהקשקשים והרוק הדביקים יכולים להישאר בבית עצמו עד שישה חודשים- גם אם החתול נעלם או אם שמרתם על נקיונו.

אז מה כן ניתן לעשות כדי להקל על האלרגיות? "חיים בסביבה נטולת עישון, אבק וחתולים, היא הדרך הטובה ביותר למניעת אלרגיות ואסטמה", אומר מילארד. "אך מכיוון שזה כמעט בלתי אפשרי, אני מציע לשמור על הבית ועל חיות המחמד נקיים ככל האפשר. זה כולל לכבס מצעים לעתים קרובות תוך שימוש במים חמים- דבר המפחית את הימצאות הפרווה, הקשקשים, והרוק".

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן