מדריך: כיצד תטפלו בכלב שהתייבש

הימים האחרונים חמים במיוחד, וכמו שאנחנו סובלים מהחום, כך גם חיות המחמד שלנו. כיצד תזהו שהכלב התייבש ואיך תעניקו לו עזרה ראשונה? כל מה שצריך לדעת התייבשות בכלבים
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
התייבשות מוגדרת כמצב של איבוד נוזלים מוגבר, המלווה באיבוד מינרלים חשובים – שמסייעים לתפקוד התאים, שומרים על מאזן נוזלים תקין בגוף ומייצבים את רמת החומציות בגוף. כלב שהתייבש עלול לסבול מפגיעה חמורה במערכות חיוניות בגוף ומצבו עלול להתדרדר יחסית מהר, ומשום כך, להתנהלות הבעלים השפעה מכרעת על מצבו הבריאותי. רוצים לפעול נכון בזמן אמת? הכתבה הזאת בשבילכם. בכדי להבין כיצד מגיע הכלב שלנו למצב של התייבשות, עלינו להבין תחילה איך הנוזלים מגיעים לגופו: בדומה לבני האדם, הכלב מקבל את הנוזלים בשתייה ובאכילה של מזונות לחים, אולם מאבד אותם בהלחתה (תהליך המקביל להזעה בבני אדם), הטלת שתן ועשיית צרכים. כלב זקוק לפי 2.5 מים מכמות המזון שצורך. במצב בריאותי תקין, גופו של הכלב מתנהל במאזן מדויק המשווה בין כמות הנוזלים הנכנסת ליוצאת. במקרים של התייבשות, חלה חריגה במאזן ונוצר מחסור בנוזלים. מצב שכזה עלול להתדרדר במהירות במידה והכלב סובל ממחלה, שלשולים או הקאות במקביל. קראו עוד: כל מה שצריך לדעת על שינה אצל כלבים כיצד תזהו שהכלב התייבש? הסימנים המלווים התייבשות קלה קשים לזיהוי, אולם ניתן להבחין בהם עם החמרת מצבו הבריאותי. הדרך המהירה ביותר לקבוע האם הכלב התייבש היא בעזרת בדיקת האלסטיות של העור שלו –  אם הרמתם את העור שלו והוא נשאר משוך או חוזר למקומו באטיות – סימן שהכלב מיובש. סימן נוסף הוא ייבוש ריריות הפה, ניתן לבדוק זאת באמצעות הרמת השפתיים של הכלב ובדיקת החניכיים. במקרים של התייבשות חמורה, נוכל לזהות שקיעה של העיניים ובעיות במערכת הלב וכלי הדם, שיתבטאו בהתארכות זמן המילוי של נימי הדם. ניתן למדוד זאת באמצעות לחיצה על אזור החניכיים שמעל הניב ומדידת הזמן שלוקח לדם לחזור למקום. סימנים נוספים הם גילויי אפטיות, נשימה מהירה וקצב לב גבוה. כמויות מים קטנות או קוביית קרח – כך תטפלו בהתייבשות קלה אופן הטיפול נקבע כמובן על פי חומרת המצב, כאשר בכל שלב מומלץ להתייעץ עם הווטרינר על הטיפול הראוי. במידה ואובחנה התייבשות קלה ללא הקאה, ניתן להתחיל בטיפול על ידי החזרת הנוזלים דרך הפה. מומלץ לתת לכלב כמויות קטנות ותכופות של מים או קוביות קרח לליקוק. לא מומלץ לתת לכלב לשתות באופן חופשי, משום שהוא עלול לשתות יותר מדי ולהקיא. אם הכלב מסרב לשתות או שהוא מקיא ומשלשל, מומלץ לפנות בדחיפות לווטרינר, הוא יוכל לתת לו עירוי נוזלים דרך הווריד. מומלץ להגיע לבדיקה אצל הווטרינר גם מצבו של הכלב חזר להיות יציב. כך תמנעו התייבשות בכלבים חשוב לזכור שאנו לא יכולים להכריח את חיית המחמד שלנו לשתות, אבל אנחנו כן יכולים לעודד אותה לשתות מרצונה בעזרת הקפדה על אספקת מים טריים, פיזור של מספר קערות מים ברחבי הבית, הכנסת הכלב לאזור מוצל בשעות החמות או הצלה של אזור המחייה שלו (ביד והוא מחוץ לבית). לאחר פעילות גופנית, תנו לכלב להסדיר את נשימתו ולאחר מכן אפשרו לו לשתות. זכרו, אין להשאיר את הכלב ברכב אפילו לדקה בלבד, הטמפרטורות ברכב גבוהות ועלולות לגרום להוביל לסכנת חיים.
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

בהמשך למידע שהתקבל במשמר הגבול אמש אשר הוביל למעצר של חשוד שהחזיק גדי של יעל ותיעד את עצמו ברשתות החברתיות.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן