ליידי, רקסי או טוטו: איך בוחרים שם לכלב?

המונולוג המפורסם של יוליה על חשיבות השם, מקבל משמעות חדשה: כיצד בוחרים שם לחיית המחמד? על מה חשוב להקפיד? ממה כדאי להימנע? מדוע שם כמו 'לילו' הוא אינו מומלץ, אך 'שיצו' דווקא כן? הכל על תורת השמות
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
בחירת שם לכלב

אחת הסצינות הזכורות מהסרט 'בטהובן', היא אותה התמונה בה כל בני המשפחה יושבים בסלון ומחפשים שם עבור הכלב החדש שהצטרף למשפחה. השמות מועלים ונפסלים בזה אחר זה, עד שהילדה הקטנה מתאמנת על הסימפוניה החמישית של בטהובן, והכלב החכם מראה את שביעות רצונו. הפור נפל, השם נבחר: בטהובן.

בחירת שם לכלב או לחתול, בין אם מדובר בגור שרק נולד ובין אם הוא כבר התחיל לגבש אופי ואישיות, היא תהליך הטומן בחובו המון חשיבות. בדומה לשם לתינוק החדש שנולד, השם הזה ילווה את חיית המחמד. וכמובן, גם אותנו, לאורך שנים רבות, יישמע פעמים אינספור ברחבי הבית והשכונה ויהפוך למילה שגורה בפינו. לכן, חשוב לבחור שם נוח להיגוי. כזה שאתם מתחברים אליו ושגם חיית המחמד מגיבה לו באופן חיובי.

עיצורים ותנועות

כלבים, למשל, מגיבים טוב יותר לעיצורים שורקים, לכן כדאי שלפחות אחת מההברות תיפתח באות שורקת. האותיות השורקות בשפה העברית הן: ו, ג', ז, ז', ש, ס, צ, צ' ו-פ'. מדוע זה כך? חלק מהטענות מתייחסות לצלילים אותם משמיעים המכרסמים בטבע. כלבים נוטים לצוד מכרסמים, והקולות שהם משמיעים דומים מאוד לאותיות השורקות שאנו מכירים. לכן, אם אתם מעוניינים להסב את תשומת ליבו של כלבכם בקלות ובמהירות, בחרו עבורו שם שיבלוט באוזנו באופן מיידי.

מה לא לבחור?

שמות בעלי משמעות מילולית ידועה לנו. אך בעלות קונוטציות שליליות, ככל הנראה לא יתקבלו בברכה ברחוב. לקרוא לחתול שלכם בשם 'הצילו', ואז לצעוק 'הצילו' ברחבי השכונה בכל פעם שהוא נעלם ואתם מחפשים אחריו, יכול להיות משעשע ביותר. אך, לא יצחיק כל כך את תושבי השכונה… (וייתכן שגם לא את המשטרה שתגיע בעקבות הצעקות).

שמות נוספים בעתיים הם שמות כמו 'אש', 'רוצח', או 'שוטר'- ושמענו גם על כאלו… גם אם השמות האלו מאפיינים את התנהגותה של חיית המחמד, שניחנה לצורך העניין באופי סוער, תוקפני או נטייה להגן, עדיין מומלץ להימנע מלהעניק לחיה שלכם שם שלילי כל כך.

חיסרון נוסף יש בשמות בעלות מצלול זהה למילים שנרבה להשתמש בהן עם חיים המחמד: 'לילו' (לא), 'דיינו' (די), 'בובו' (בוא). לא נרצה לבלבל את הכלב.

שמות מומלצים לכלבים וחתולים

מומלץ לבחור בשם בעל שתי הברות, קל להיגוי, ברור ובעל עיצורים. גם אם בחרתם לחיית המחמד שם ארוך ובעל הברות רבות (וויליאם שייקספיר השני), מומלץ לכנות אותה בכינוי קצר וקליט (ווילי). ניתן לבחור שמות לפי נושאים, מראה, התנהגות וכו'. להלן מספר דוגמאות נפוצות:

  • שמות המעידים על אופיה של חיית המחמד: לקקני, יללני, קפצני, נמנמני, נבחן
  • שמות הקשורים למראה החצוני: חומי, סנואו, בלאק, זנבוני, כתם, בלונדי, ג'ינג'י
  • שמות של אישים או תפקידים ידועים: בטהובן, לואי, בילבי, המלט, נסיך, מלכה
  • שמות מוכרים וידועים: רקסי, מיצי, בוני, רוקי, טוטו, פוצי, קוזו

האם ניתן לשנות לחיית המחמד את השם?

בהחלט. נניח ואימצם כלב ממכלאה ולא התחברתם לשם – אולי כבר יש לכם במשפחה חיית מחמד בעל שם דומה, אולי השם לא מוצא חן בעיניכם ואולי הוא לא קליט ונוח עבורכם. ניתן להחליף את השם בעזרת אילוף נכון. צאו עם חיית המחמד לטיול קצר ופנו אליה בשמה החדש מספר פעמים רצופות עם הוראות שונות. בכל פעם שחיית המחמד ניגשת אליכם או מבצעת מחווה שמעידה על כך שתשומת ליבה נתונה כעת לכם, העניקו לה צ'ופר וליטוף. לאט לאט היא תתרגל לשמה החדש.

 

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן