כלב אחרי בן אדם: האם כלבים מחקים אותנו?

כדאי שתתחילו לבחון טוב טוב את התנהגותכם בבית, כי מסתבר שאתם מהווים מודל לחיקוי: מחקר חדש מגלה כי הכלב שלכם מחקה אתכם. בפעם הבאה שתרצו שרקסי יושיט לכם יד לשלום, תדעו בדיוק איך לעשות זאת
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כלב ובעליו בחוף הים

כלבים פשוט לא יכולים לעמוד בזה: הם באופן אוטומטי ואינסטנקטיבי רוצים לחקות את ההתנהגות והתנועה של בעליהם. גם אם זה עולה להם בחטיף – כך עולה ממחקר חדש.

דלת אחת – שתי קבוצות

המחקר החדש, אותו ערכו מדענים מהאוניברסיטאות של וינה ואוקספורד, מספק לטענת מחבריו, את ההוכחה הראשונה לכך שכלבים מעתיקים לפחות חלק מההתנהגויות ותנועות הגוף של אנשים, באופן ספונטני ומכוון.

מחבר המחקר, ד"ר פרדריק ריינג' מאוניברסיטת וינה, מספר כי עשרה כלבים בוגרים השתתפו בניסויים עם בעליהם. בניהם שבעה כלבי קולי, רועה אוסטרלית ושני כלבים מעורבים. כל הכלבים קיבלו הכשרה ראשונית כיצד לפתוח דלת הזזה באמצעות ראשיהם או כפתם. זאת לאחר שצפו בבעליהם רוכנים על שש ונעזרים בראשם ובידיהם כדי לבצע את אותן המשימות.

בהמשך הכלבים חולקו לשתי קבוצות: קבוצה אחת של כלבים קיבלה תגמול (חטיף או מזון) כשהכלבים העתיקו את מה שבעליהם עשו. הכלבים בקבוצה השנייה קיבלו תגמול דווקא כשעשו את ההפך.

החבר הטוב של האדם – מחקה את בעליו

התוצאות: על פי החוקרים, כל הכלבים נראו נחושים להעתיק את התנהגות בעליהם. גם אם זה עלה להם בתגמול. מחברי המחקר מספרים כי "הכלבים הביאו עימם לניסוי נטייה אוטומטית לחקות שימוש בכף היד או בכף הרגל של בעליהם. בעצם לחקות פעולות אלו גם כאשר המחיר היה יקר. כלומר כאשר החיקוי הפריע לביצוע יעיל של משימה מתמשכת. דרך כך גם לוויתור על התגמול הנחשק". לטענתם, הממצאים מספקים את ההוכחה הראשונה של חיקוי אוטומטי על ידי כלבים.

מן המחקר עולה כי, בדומה לבני האדם, כלבים כפופים ל'חיקוי אוטומטי'. הם אינם יכולים לעכב את נטייתם לחקות שימוש בראש או בכפה. חיקוי אוטומטי, אגב, הוא חלק חיוני בדרך בה בני האדם לומדים. מסתבר שהכלבים אינם שונים מאיתנו כל כך. "ככל הידוע לנו, זהו המחקר הראשון שבו כלבים נבדקו באופן ספציפי בנושא חיקוי אוטומטי," אומרים המחברים. יחד עם זאת, בשנים קודמות מחקרים גילו כי כלבים מפהקים כאשר הם רואים בני אדם שעושים את אותה הפעולה.

השלב הבא: אימוני כלבים

"כלבים הם בעלי חיים מיוחדים, הן מבחינת ההיסטוריה האבולוציונית של הביות, והן מבחינת הטווח הרחב ועוצמת האימון ההתפתחותי שלהם על ידי בני אדם," אומרים מחברי המחקר. "שני הגורמים הללו עשויים להגביר את המידה שבה כלבים נוטים לחקות התנהגות אנושית".

מחברי המחקר טוענים כי ממצאיהם יכולים לתרום באימוני כלבים. "למשל, אם בעל חיית מחמד רוצה ללחוץ ידיים עם כלבו, יכול להיות מוצלח יותר אם הוא יושיט את ידו שלו כדי להדגים", אומרים המחברים. "ואז סביר יותר שהכלב, אשר יצפה בכל זה, ימתח בתגובה את כף רגלו".

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

הנה איך לדעת אם לחתול שלך יש תולעי סרט וכיצד להיפטר מהם במהירות וביעילות

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן